אם אתם בעיצומו של הקמת עסק חדש, אתם וודאי יודעים שאין חכם כבעל ניסיון. ולכן ביקשנו מ- 6 בעלי עסקים וותיקים להעניק לנו טיפ אחד מוצלח ומקורי לניהול העסק. סקרנים? המשיכו לקרוא.

הטיפ של עודד: פתרונות תקשורת לעסקים ומרכזיה בענן

כשעסק גדל ומתרחב, הצורך בפתרונות תקשורת גדל גם הוא, כשמדובר על תקשורת מול הלקוחות וגם על תקשורת פנים ארגונית, מסביר לנו עודד, בעל עסק בתחום המחשבים. הוא מציין כי בחירה מושכלת בשירותי מרכזיה לעסקים תאפשר לכם לנהל את העסק על הצד הטוב ביותר, משום שהיא מקנה שלל יתרונות, החל מניתוב שיחות דינאמי, הקלטת שיחות, חדרי ועידה ווירטואליים וכל מה שעסק צריך כדי לייעל את מערך התקשורת שלו.

הטיפ של יעל: פתרונות מחשוב לעסקים

יעל עוסקת כבר שנים כפרילאנסרית בתחום ההייטק, והיא מספרת שהטכנולוגיה מציעה מגוון רחב של פתרונות מחשוב לעסקים, וזה בהחלט משהו שכדאי ורצוי להכיר, גם עבור עסקים גדולים וגם לעסקים קטנים. כדוגמה היא מציינת את השרתים הווירטואליים שטומנים בחובם יתרונות רבים (ובייחוד עבור מי שמנהלים חנות מקוונת או אתר עסקי), שירותי ענן עסקיים שיהיו מעולים כמעט לכל סוגי העסקים, וגם שירותי אבטחה, שמהווים חלק בלתי נפרד מניהול נכון של עסק בכלל, ועסק מקוון בפרט.

הטיפ של עינת: אל תתפשרו על ספק האינטרנט שלכם

"בין אם אתם עובדים מהבית ובין אם לא, תשתית אינטרנט טובה היא חיונית", מספרת לנו, עינת, יוצרת וכותבת תוכן עצמאית. "תארו לכם מצב שבו האינטרנט איטי מידי, או אפילו נתקע, מה שמותיר אתכם שעות ארוכות ללא חיבור לרשת", היא מציינת. זה בהחלט משהו שיכול לפגוע בעסק, ועל כן חשוב לבחור מבעוד מועד ספק אינטרנט שיספק לכם את השירות הטוב ביותר.

6 טיפים מבעלי עסקים וותיקים לבעלי עסקים חדשים

הטיפ של תומר: בירוקרטיה וחוקים, הרבה יותר חשוב ממה שאתם חושבים

כמה בירוקרטיה יש בניהול עסק? לא מעט. תומר, מנהל עסק לייצור מוצרים בעבודת יד טוען שכדאי להכיר את כל החוקים והתקנות, לא רק אלה שקשורים לניהול העסק כמו תשלומי פנסיה, מע"מ וכו', אלא גם חוקים כמו החוק להגנת הצרכן, זאת כדי שתדעו כיצד להתנהל באופן חוקי במצבים בהם לקוח מבקש החזר כספי או מבטל עסקה בפתאומיות.

הטיפ של ליאת: תמחרו את השירות שלכם באופן מושכל

ליאת, בעלת עסק לליווי נשים עצמאיות מספרת שלא מעט בעלי עסקים שנמצאים בתחילת דרכם, נוהגים לתמחר מוצר או שירות במחירים זולים יחסית, זאת כדי לצבור לקוחות ולהיכנס לשוק. זו לא טעות, אבל מצד שני, חשוב לבנות תמחור נכון שיאפשר לכם להרוויח גם כשההכנסות נמוכות יחסית. ליאת ממליצה לציין מול הלקוחות שמדובר במחיר היכרות שמוגבל בזמן. משום שזה יאפשר לכם להעלות מחירים בהמשך, באופן אמין ושקוף מול הלקוח.

הטיפ של רועי: בנו תוכנית עסקית לטווח ארוך

"לתוכנית עסקית יש חשיבות גדולה בכל הנוגע לניהול נכון וממוקד של העסק", מסביר רועי, מנטור לבעלי עסקים. חשוב לתכנן את התוכנית העסקית לטווח ארוך, לפחות שנה קדימה, בעיקר כדי להגדיר מטרות ויעדים. ההמלצה הרווחת היא לבנות את התוכנית בתחילת כל שנה לועזית, להגדיר מטרות וליצור תכנון עסקי נכון, ממוקד מטרה וריאלי.

שנסכם?

לניהול עסק יש מספר מגוון של רבדים, לעיתים תצטרכו להתעסק בצד הלקוח, לעיתים בפן השיווקי ולעיתים בניהול הבירוקרטי של העסק שלכם. בתחילת הדרך, סביר להניח שתבצעו את כל הדברים הללו באופן עצמאי, אבל עם התפתחות העסק, ייתכן ותעדיפו להעסיק אנשי מקצוע שיסייעו לכם לצלוח את תהליכי הניהול השונים. כך או כך, תמיד טוב ללמוד מניסיונם של אחרים. בהצלחה!