איך בוחרים את חברת המשלוחים לעסק?

חברת משלוחים לעסק

אחד התחומים היותר חשובים בכלכלה המודרנית הוא תחום השינוע על כל ממדיו. בין אם מדובר בהטסה, השטה או שילוח יבשתי, למעשה זה מה שמאפשר ניוד סחורות מהיצרן דרך המשווק ואל הצרכנים. החולייה האחרונה בשרשרת הזו היא חברת המשלוחים אשר לוקחת מוצרים מבית העסק שלכם ומעבירה אותם ללקוחות קצה. לאיכות השירות שתקבלו מחברת המשלוחים יש משמעות קריטית על איכות השירות שאתם תתנו ללקוחות שלכם. למעשה, אחת התלונות היותר נפוצות לגבי מוצרים היא זמני אספקה ארוכים. תלונה כזאת יכולה להרוס במחי יד עמל והשקעה רבים באיכות המוצר, והכל בגלל נותן שירות שהוא חיצוני לעסק שלכם. יש כמה דרכים בכדי להבטיח שאתם בוחרים את חברת השליחויות באופן מיטבי ועל זה בדיוק נתמקד כאן בהמשך.

מגוון שירותי שליחויות

למעשה, קיימים מגוון רחב של שירותים בתחום השליחויות. קיימות שליחויות המתמחות בתחום מסוים, למשל מזון או שליחויות של מוצרים רפואיים. חברות אחרות מתמחות בשליחויות של מסמכים משפטיים וגם להן יש מגוון משימות ספציפי. רוב העסקים דורשים שירות שליחויות לעסקים מטעם חברה מתמחה שתכסה מגוון של דרישות:

  • שליחויות מדלת לדלת – זהו סוג השליחות שמאפשר הן לשולח והן למקבל את מירב הנוחות. השליחות מתבצעת למעשה מכל כתובת אל כל כתובת כך שלא צריך להגיע לסניף בשביל לשלוח או לקבל.
  • שליחות אקספרס – זהו סוג שליחות שמבטיח זמן הגעה מקסימלי של החבילה ליעדה. הוא משולב כמעט תמיד עם שליחות מדלת לדלת ומהוו שדרוג שלה.
  • שליחות צמודה – זהו שירות לבתי עסקים בו הם מקבלים שליח שעובד רק איתם על בסיס פרילנסר. השירות הזה מתאים לעסקים שצריכים הרבה שליחויות מקומיות.

דרישות סף לחברת שליחויות

לאחר שהבנו את שוק השליחויות, בואו נעבור על מה שצריך להיות דרישות סף מחברת השליחויות שלכם:

  • אזור שירות – חשוב מאד לברר מהו אזור השירות הפעיל של החברה איתה רוצים לעבוד. רוב החברות מבטיחות שהן מגיעות לכל כתובת כאשר במציאות התמונה שונה מכך. אם יש לכם לקוחות רבים באזורי ספר כמו הגולן או הנגב הרחוק – חשוב להבין בדיוק מה תהיה רמת השירות אל כתובות אלו. תוכלו אפילו להתנות זאת בחוזה ההתקשרות.
  • זמני פעילות – דאגו שזמני הפעילות של חברת המשלוחים יחפפו את הפעילות הרלוונטית בעסק. למשל, אם יש לכם קו יצור או אריזה שמסתיים בצהריים והמוצרים מוכנים למשלוח בשעה 15:30, חשוב שחברת השליחויות תתחייב לאיסוף יום יומי בשעה זו כך שהחבילות יגיעו כבר למחרת.
  • שירות – מידי פעם קורות תקלות, כן, אפילו בחברות הכי טובות. ברגעים כאלו אתם תגלו כמה שירות מקצועי ואמין יכול לעשות את ההבדל בין תקלה לבין שרשרת תקלות. חפשו מקום שיודע לתת מענה מהיר לגבי מיקום של כל משלוח בכל זמן נתון כמו גם אפשרות לבוא במקרה חירום ולקחת אותו ידנית ממרכז חלוקה או כל מקום אחר.
  • מחיר – כן, גם מחיר מהווה שיקול, אבל רק לאחר שכל יתר השיקולים באים על סיפוקם. תמחור טוב הוא כזה שמתחשב באופי העבודה שלכם. אם אתם שולחים כמויות רבות של חבילות, חייב להיות לזה ביטוי בצורת הנחה במחיר. אם יש לכם חבילות מועטות בכל חודש, נסו למצא חברה שלא מתחילה במחיר גבוה.

 

חברת שליחויות מהווה חלק חשוב בשירות שלכם ובשביל הלקוח הסופי היא נתפסת לעיתים ממש כחלק מהעסק שלכם. חשוב לזכור שלא משנה בכמה תתמחרו את השירות או המוצר שלכם, זכרו כי המשלוח הוא חלק חשוב ונכבד בעבור הלקוח. זו הסיבה בגינה חשוב לבחור בקפידה יתירה את חברת השילוח שלכם.