למה גם העסק שלכם צריך לעשות מיתוג מעסיק?

התחרות בין עסקים על לקוחות, היא במקרים רבים תחרות עזה למדי. כך הדבר פעמים רבות, גם בנוגע לניסיון להשיג עובדים איכותיים. מדוע שעובד יעדיף דווקא אתכם כעסק ולא את המתחרים שלכם? היכן שנפגשים עולמות השיווק והניהול העסקי, ישנו נושא מיוחד ומעניין בשם "מיתוג מעסיק", אשר עשוי להיות המפתח לאתגרים אלה ולא רק. במה מדובר? כיצד מיתוג מעסיק שונה ממיתוג העסק בכלל? מה חשיבותו, מעבר למשיכת עובדים איכותיים? מהו בעצם מיתוג? וכיצד הוא שונה מתדמית?

כיצד אתם מציגים את עצמכם בפני עובדים

בתמצית, מיתוג מעסיק הוא האופן שבו העסק מציג את עצמו בפני עובדים. נהוג לתאר זאת כהצגת "ערכי המותג", אך בפועל מה שמציגים רחב יותר. מיד נמחיש נקודה זו. מיתוג מעסיק קרוב לרעיון הכללי של מיתוג העסק, אשר מיועד להצגת העסק בפני לקוחות. אלא שבמיתוג מעסיק, הדגשים הם בעיקר על מה שיעניין עובדים. עוד מידע חשוב על מיתוג מעסיק תמצאו במאמר המורחב באתר חברת Brainnu. העובדים שבהם מדובר, הם משני סוגים. ראשית, עובדים פוטנציאליים שהעסק מעוניין למשוך אליו. כאשר מתארים בפניהם את העסק בצורה רחבה ומדויקת, גם מושכים אנשים שמתאימים לעסק ספציפי זה וגם מרחיקים מראש חלק ממי שפחות מתאימים. שנית, מדובר גם על הצגת העסק בפני עובדים קיימים. נכון, הם כבר מכירים את העסק מבפנים. אך הם לא תמיד מכירים את כל פעילות העסק, ההיסטוריה שלו, התפיסות והתוכניות של ההנהלה וכדומה. גם על כך נרחיב בהמשך. תועלת נוספת של מיתוג מעסיק היא התועלת הכללית של קידום תדמית העסק.

דוגמאות לדגשים במיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק עשוי להדגיש מגוון רחב של נקודות שחשובות מבחינתו. דוגמאות אופייניות כוללות:

 

 

  • מקצועיות – הצגת העסק כמקצועי מאוד בתחומו. משווקת את העסק כמקום עבודה איכותי, היא גם הזדמנות להתקדם מקצועית וגם דבר שנראה טוב בקורות החיים בהמשך.
  • הצלחה – הצגת והמחשת הצלחות החברה, למשל באמצעות פירוט לקוחות בולטים, פרויקטים מרשימים וכדומה. גם הצגת העסק כחברה בינלאומית, מהווה חלק מהצגת הצלחתו בכלל.
  • אפשרויות קידום – העסק עשוי לציין שהוא מספק לעובדים אפשרויות רבות להתקדם, מבחינת רכישת ידע ומבחינת התפקידים.
  • חדשנות – בתחומים מסוימים כגון הייטק, היבט זה בולט במיוחד.
  • הטבות – עסקים רבים מספרים על ההטבות שהם נותנים לעובדים. השכר הוא אמנם דבר שמעסיק עובדים הרבה יותר, אבל דווקא נקודה זו, פחות מוזכרת במסגרת מיתוג מעסיק, אם בכלל.
  • איזון עבודה וחיים פרטיים – work life balance הוא נושא שעשוי להיות חשוב יותר או פחות. אך ככל שהעסק מסוגל לספק לכך מענה טוב, כדאי להציג זאת. למשל אפשרויות לעבודה מהבית, גם אם חלקית ובשעות גמישות.
  • מיקוד מבחינת ותק – ותק העובדים שהחברה מתאימה להם במיוחד. האם היא מציעה הזדמנויות רבות במיוחד לעובדים בתחילת דרכם? האם להיפך – הניסיון חשוב להם במיוחד?

שימור עובדים קיימים

כפי שהזכרנו, מיתוג מעסיק עשוי לתרום גם לשימור עובדים קיימים בעסק. זהו מעין ערך מוסף שנלווה לתועלת העיקרית, אך הוא עדיין חשוב ביותר. עובד קיים, בדומה ללקוח קיים, הוא חלק מפעילות העסק, אשר כבר הושקע בו לא מעט. ייתכן שהעובד עבר מעבר לתהליך הגיוס גם הכשרות שונות למשל. ובכלל, איתור ושמירת עובדים איכותיים, דורשים מעסקים לא מעט השקעה. בנוסף, כאשר עובדים שוקלים לעזוב את העסק, לא תמיד ההנהלה תדע על כך מראש ותספיק למנוע זאת. הגיוני ומשתלם, להשקיע באופן מתמשך וחכם בשימור עובדים קיימים. מיתוג מעסיק מסוגל לחזק את הגיבוש בין העובדים ואת תחושות השייכות וההזדהות של העובדים כלפי העסק עצמו. כמובן, המיתוג חייב להיות ישר ותואם למציאות.

לסיכום

אז האם גם העסק שלכם זקוק למיתוג מעסיק? התשובה לכך היא כפי הנראה חיובית! ואם לא בטוחים, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים לנושא זה.