ביטוח סיעודי לבני הגיל השלישי: כל מה שצריך וחשוב לדעת

ביטוח סיעודי

אנשים רבים עובדים כל החיים, חוסכים, משלמים פנסיה, תומכים בילדים, שמים כסף בצד לטיולים, מרגישים בריאים ומתכננים כיצד ייראו החיים הטובים לאחר גיל פרישה. עם זאת, אנשים רבים מגלים שככול שהשנים חולפות נכנסות למשוואה הוצאות שאינן מתוכננות, ועל כן אם רוצים להיות רגועים כיום לגבי העתיד (ברמה הבריאותית והכלכלית), יש לחשוב ברצינות על ביטוח סיעודי לבני הגיל השלישי.

אודות חשיבות הביטוח

כפי שמציין אבנר הייזלר בדה מרקר, תמיד צריך להיות ערוכים ולחשוב קדימה. עם זאת, רבים מהאנשים אינם בקיאים בתחום הביטוחים ועל כן עשויים לחשוב שהם מראש מכוסים, וזאת כי אנו מדינת רווחה, כך שלכל אדם שמורה גמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי. ובכן ראוי לדעת שגמלה מעין זו מעניקה מענה חלקי ביותר ובנוסף היא תלויה במספר פרמטרים שלא תמיד משחקים לטובת האדם הסיעודי. הגמלה בוחנת לא רק את המצב הכלכלי של האדם, אלא גם את רמת התפקוד שלו, כך שהרבה פעמים אדם שזקוק לתמיכה כלכלית נותר ללא מענה.

דרך הקופה או ביטוח פרטי?

אם גם לכם יצא להכיר את אבנר הייזלר בראיון בדה מרקר, בוודאי שגם אתם התרשמתם שבכול הנוגע לעסקים וביטוחים, הכול קשור לבחירה באופציה הטובה ביותר, וכך גם כאן. בפני כל אדם שמבקש לעשות ביטוח סיעודי עומדות מספר אפשרויות. בבסיס נציין שניתן לעשות ביטוח פרטי ובמקביל ביטוח דרך קופת החולים. על קצה המזלג הייזלר מסביר שביטוח דרך קופת החולים מעניק פיצוי רק לתקופה מוגדרת, לרוב רק ל-5 שנים. מנגד, ביטוח בריאות פרטי מציע יותר תמרון – ניתן לבחור את תקופת התשלום ואת גובה הפיצוי, כמובן בהתאם לתנאי הפרמיה.

אמינות לצד דרישה

מראש חשוב להבהיר שלא ניתן לקבל את כספי הביטוח כה מהר, וכפי שמחדד אבנר הייזלר בדה מרקר אין לפעול ולקוות לטוב, אלא תמיד יש לקבל תמונה מלאה. אם כן בפני מה עומדים? ובכן לא ניתן להצהיר על חוסר תפקוד ללא סיבה, ולצפות לקבל פיצוי חודשי במידי. מדובר בתהליך מסודר שנאכף בקפידה. בין אם מדובר בביטוח דרך הקופה ובין אם מדובר בביטוח פרטי, תמיד נדרשים לעבור אבחון רפואי. האבחון מתמקד באיכות של שלל יכולות – בוחנים יכולת אכילה, הליכה, מעבר מישיבה לעמידה וכדומה. פה ראוי להוסיף ולחדד שאין לנסות לעבוד על המערכת, כיוון שיהיו לכך השפעות. מצד שני, לא פעם אנשים שעומדים בקריטריונים נאלצים לספוג עיכוב בהעברת הכספים. במקרים מעין אלו אין לאפשר לחברת ביטוח גדולה ומשומנת להוות איום, אלא יש לדעת לדרוש מה שמגיע, גם אם נדרשים לערב עו"ד שבקיא בתחום.

תקופת התיישנות

בעולם בו ביטוח סיעודי הוא הרבה פעמים רק עוד ביטוח (אחד מיני רבים), אנשים כלל לא מודעים לביטוחים שיש להם. לעיתים כיוון שבן/ת הזוג עשה ביטוח מבלי לידע ולעיתים כיוון שהביטוח נעשה מטעם העבודה לפני הרבה שנים ומאז נשכח הדבר. אי לכך ראוי לדעת שבכול הנוגע לביטוח סיעודי חוק ההתיישנות יחסית נוקשה. אין מדובר ב-7 שנים, אלא כבר כעבור 3 שנים חוק ההתיישנות נכנס לתוקף. הנקודה היא שאם אדם עומד בפני מצב סיעודי, מומלץ שיוודא היטב ובהקדם האם עומד לרשותו ביטוח סיעודי. לצורך הדוגמה נציין שאם אדם גילה לאחר 4 שנים סיעודיות שכל הזמן היה לו ביטוח, הוא יקבל החזר רק עבור שלוש שנים, ולא עבור כל ארבעת השנים. פה הייזלר מבקש לחדד שאם רוצים לעצור את מרוץ ההתיישנות, אין זה מספיק לפנות לחברת הביטוח, אלא חובה להגיש נגדה תביעה.