איך הפך הקולגן לאחד מתוספי התזונה הפופולריים ביותר?

תחומי הרפואה והמדע וכן תחומים שונים מעולמות הקוסמטיקה, הטיפוח והאסתטיקה, יוצאים חדשות לבקרים בהכרזות על מוצרים ורכיבים חדשים שיכולים לשפר את איכות החיים של כל אחד מאיתנו. מרבית ההבטחות הללו מתגלות עם הזמן כאכזבה בדרך כלל, כאשר רק חלק קטן מהטיפולים והחומרים שמתגלים אכן מביאים לשינוי ארוך טווח והופכים לפופולריים באמת. ואם ישנה בשורה אחת שהיא כאן בשביל להישאר לעוד שנים ארוכות בלי שום ספק, הרי שמדובר בקולגן, אותו חלבון שחשיבותו הרבה מתבהרת בשנים האחרונות ושיכול לסייע במגוון תחומים, החל ממראה העור והפנים ועד לשיפור הביצועים הספורטיביים. בואו ננסה להבין איך הפך הקולגן לתוסף תזונה כל כך מבוקש עד ידי נשים וגברים בגילאים שונים ולמטרות מגוונות.

מהו בעצם קולגן?

קולגן הוא למעשה חלבון חשוב וחיוני במיוחד לגוף האדם שלו השפעה רבה על מערכות שונות גוף. החל מרגע הלידה ועד שנות העשרים לחיינו, הגוף מייצר קולגן בכמות תקינה שלרוב מספיקה, אך החל מהנקודה הזו מאגרי הקולגן בגוף הולכים ומדלדלים, מה שבהחלט משפיע על תפקודים שונים של הגוף וכן על המראה שלו. בשל כך, תוסף תזונה קולגן הוא פתרון מצוין עבור מי שמעוניין לחזק את הגוף בדיוק בנקודות עליהן משפיע הקולגן ובגלל שלא מדובר בתוסף יקר מדי או נדיר, הביקוש אליו הוא עצום ורבים מבקשים להנות מהיתרונות הרבים שהוא מציע. בואו נכיר כמה מהיתרונות הללו.

איך הפך הקולגן לאחד מתוספי התזונה הפופולריים ביותר?

שמירה על בריאות ומראה העור

הסגולה המרכזית והעיקרית של הקולגן היא שמירה על בריאות העור ומתוך כך גם על המראה שלו. הסיבה שבגילאים הצעירים העור הוא כל כך מתוח, נקי וחלק היא בגלל מאגרי הקולגן הטבעיים הגדולים. ככל שעובר הזמן ובעיקר החל מתחילת שנות העשרים לחיים כאמור, המאגרים מדלדלים וזוהי הסיבה העיקרית שבגינה נוצרים הקמטים והעור מקבל גוון חיוור ולא בריא. על כן הקולגן הוא היום מרכיב מרכזי בתכשירים קוסמטיים רבים, שכן הוא עשוי לסייע בהחזרת המראה הטבעי והמתוח של העור ויכול גם לעזור בהחלט כאשר מדובר על מראה צעיר וטבעי יותר של עור הפנים.

עצמות ומפרקים

בנקודה הזו נושא הקולגן נעשה מעניין אפילו יותר, כאשר מבינים שיש לו יתרונות רבים שלא קשורים רק במראה העור ובמראה החיצוני, אלא קשורים גם לבריאות הכללית של הגוף ובפרט לאפשרות "להצעיר" את הגוף שלנו במידה מסוימת. הקולגן אחראי קודם כל על חיזוק העצמות בגוף וכן לחיזוק מבנה השלד. כמות מספקת של קולגן בגוף תסייע לשמור על העצמות שלא ישברו או יסדקו בקלות, גם לאחר פגיעה או מאמץ ממושך ועל כן פעמים רבות ממליצים על תוספי קולגן למבוגרים וילדים עם כמויות סידן נמוכות בגוף. כמו כן הקולגן מסייע לתקינות המפרקים בגוף ונמצא קשר בין חוסר בקולגן לכאבי מפרקים ודלקות. עבור ספורטאים מדובר בבשורה של ממש.

חיזוק השיער והציפורניים

כידוע, השיער והציפורניים שלנו עשויים מכמה סוגי חלבון שאחד המרכזיים ביניהם הוא לא אחר מאשר הקולגן. פעמים רבות, שיער שנושר או מדלדל וציפורניים חלשות הם תוצאה של מחסור בקולגן גוף.

וזה ממש לא הכל

כפי שאתם יכולים לראות, הקולגן אחראי על תהליכים חשובים והוא קריטי למדי לשמירה על בריאות ותקינות הגוף. שווה לדעת שלצד הדברים שציינו, הקולגן גם קשור לבריאות השרירים, למיצוק עור הפנים, לתהליכי אנטי אייג'ינג וכן לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

כאשר מבינים את כל הדברים האלו לעומק ומכירים את התוספים המצוינים הקיימים כיום בשוק, ניתן להבין בקלות מדוע מדובר באחד התוספים הפופולריים ביותר על המדף.