לא משנה אם העסק שלכם קטן או גדול – כדאי לבחור רואה חשבון מעולה

האם אתם מנהלים כבר היום עסק קטן או גדול במדינת ישראל? האם אתם שוקלים לפתוח בקרוב עסק עצמאי ולעשות מעבר מחיים כשכירים לניהול של מיזם עסקי משלכם? ובכן – האמת היא שזה לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בתהליך של פתיחת העסק שלכם, ואפילו לא אם מדובר על עסק קטן, בינוני או גדול – יש דבר אחד שהוא משותף לכולכם, בעלי העסקים בהווה ובעלי העסקים בעתיד והוא הצורך בניהול חשבונאי טוב ויעיל ודיווח שוטף על הפעילות שלכם לרשויות המס בישראל. בדיוק בגלל זה, חשוב להיעזר באנשי המקצוע הטובים והמתאימים ביותר, ואין ספק כי רואה החשבון הוא אחד מבעלי העסקים החשובים ביותר לכל עסק שהוא. אנו רוצים להסביר מהם תפקידיו של רואה החשבון ומה חשוב לקחת בחשבון בתהליך הבחירה.

מהם תפקידיו של רואה חשבון?

אז כדי להבין מדוע רואי חשבון הכרחיים לעסקים עצמאיים עד כדי כך, חייבים להבין בדיוק מה הם עושים.

כל עסק בישראל מחויב על פי חוק לדווח על ההוצאות וההכנסות שלו למס הכנסה ולשלם אותו, וכמו כן יש לשלם את תשלום המע״מ כשמדובר על עוסקים שאינם מוגדרים כעוסקים פטורים, וכן את התשלומים לביטוח לאומי שחלים על כל עוסק שהוא. המשמעות של הדבר היא שצריך לאסוף את הקבלות והחשבוניות וכן את ההוצאות, לתייק את הכול בצורה מסודרת ולהעביר דיווח שוטף ותשלומים לרשויות השונות. רואי החשבון עושים בדיוק את כל הדברים הללו עבור עסקים וזהו בעצם הערך שהם נותנים. מעבר לכך, הם נותנים שירותים שונים מול אותן הרשויות כמו עריכת הצהרת הון ועריכת דו״ח שנתי שיש להגיש בכל שנה, ולמעשה מהווים קישור מצוין בין העסק לרשויות.

כן, על פי החוק כל עסק יכול לעשות את הדברים הללו באופן עצמאי ולמעשה להקים מערך ראיית חשבונות פנימי, אך הנה כמה סיבות למה לא כדאי לעשות את זה.

 

מדוע אסור לוותר על רואה חשבון מקצועי?

רואה חשבון חוסך לכם זמן ואנרגיה:

אם עדיין לא התחלתם להפעיל את העסק, קשה להסביר במילים עד כמה עבודת החשבונאות היא סיזיפית, ארוכה ומייגעת. כשאתם עושים זאת בעצמכם או נותנים לעובדים לעשות זאת, אתם למעשה זוגלים מעצמכם הרבה זמן יקר של עבודה חשובה באמת.

רואה חשבון טוב חוסך לכם כסף:

נכון, אתם משלמים מדי חודש סכום שהוא לפעמים לא פעוט, אך רואה חשבון טוב ידע לנצל את מגבלות החוק לטובתכם ולהפחית בתשלומי המע״מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

רואה חשבון עושה לכם סדר:

המשמעות של דיווח לא סדיר ואי תשלומים היא הרבה פעמים קנסות, עד כדי נקיטת סנקציות כמו הוצאה לפועל. רואה חשבון ידאג שתמיד תהיו מיושרים עם ניהול תקין מול הרשויות.

איך לבחור רואה חשבון טוב?

ובכן, כמובן ששווה לקבל המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם, אך ככלל חשוב לבחון  כמה פרמטרים עיקריים והם: תמיכה בביצוע תהליכים פיננסיים יוצאי דופן, ביצוע מקיף של שירותי הנהלת חשבונות, זמינות מלאה עד כמה שרק ניתן, מוניטין עשיר וניסיון עם עבודה מול כמה סוגי עסקים, תעודת מקצועית מטעם משרד המשפטים ואנשי מקצוע שהוכשרו במוסדות לימוד מובילים ומוכרים.

לסיכום

רואה חשבון מקצועי וטוב הוא כזה שיתמוך בעסק שלכם בצורה מושלמת, ושהכסף שתשלמו לו יהווה השקעה לטווח הרחוק ולא הוצאה מיותרת. שווה לחפש רואי חשבון מומלצים בישראל במנוע החכם של אתר יס פליז.