מנות בשריות לדיאטה

כשעושים דיאטה, צריך מנות שיהיו דיאטטיות מצד אחד, אך יספקו חלבון וערכים תזונתיים נוספים מצד שני. במיוחד בשביל זה, הבאנו לכם מספר מתכוני בשר פשוטים לביצוע שיעזרו לכם לשמור על המשקל ועל אורח חיים בריא. רוצים לדעת מה צריך לעשות? המשיכו לקרוא!

התחילו מהכנה של חומרי הגלם

לפי שמתחילים, חשוב להכין מראש את חומרי הגלם לקראת הבישול. התחילו בתבלינים, המשיכו בבשר עצמו וסיימו בכלים המתאימים. אם הכל יהיה מוכן לכם מראש, כך תוכלו לבשל מהר וביעילות, ללא תקלות. שימו לב שאתם רוכשים רק בשר איכותי וטרי, וההמלצה שלנו  – נסו את השר של רשת "מעדני גורמה". רכישה של בשר טרי מבית "מעדני גורמה" תבטיח לכם בשר טרי ומזין שיהפוך כל מנה – למעדן.

סלט עוף עם טחינה

מנה מצוינת ודלת קלוריות בתוספת אקסטרה חלבונים. חתכו את הירקות שאתם אוהבים – עגבניות שרי, מלפפונים, גמבה אדומה ואפשר גם ירקות מבושלים כמו שעועית, סויה, או אפונה, והקפידו להוסיף עלים ירוקים לתערובת – חסה, פטרוזיליה, בזיליקום, תרד, כל סוג יעבוד. הכניסו לקערה והניחו בצד. בקערה נפרדת ערבבו 3 כפות טחינה עם 3 כפות מים (אפשר להוסיף קצת מים אם אתם אוהבים מרקם מימי יותר) וכף מיץ לימון, קורט מלח לפי הטעם. את חזה העוף טגנו עם ספריי שמן על מחבת עד לצריבה, עם מעט תבלינים לפי הטעם – מלח, פלפל, פפריקה, וכל מה שאתם אוהבים. הורידו מהאש וחתכו לחתיכות, הכניסו לסלט ומעל הניחו את הטחינה.

נתח סינטה ברוטב הדרים משגע

מתחילים בהכנת מרינדה שבה יושרה הבשר, וכך הוא יספוג טעמים. ערבבו 3 כפות רוטב סויה, כפית סילאן או מייפל, שן שום קצוצה, כף שמן שומשום, מלח ופלפל לפי הטעם (לא להגזים עם המלח – רוטב הסויה די מלוח גם כך). חתכו את הסינטה לרצועות והכניסו למרינדה. ניתן להכניס לכחצי שעה, ועד ליום למחרת. לאחר ההשרייה, יש לטגן את הסינטה על מחבת עד לצריבה. הוציאו את הסינטה מהמחבת והניחו בצד. בינתיים, על אותה מחבת חמה, הוסיפו 2 כפות שמן, שן שום קצוצה, וקליפת תפוז מגוררת. ניתן להוסיף גם מעט מיץ תפוזים לתערובת, בערך כף עד שתי כפות (לא חובה). לטגן מעט ולהחזיר את הסינטה לתוך המחבת לכ-3-4 דקות טיגון, ולהגיש חם.

סטייק על מחבת בבית – בקלי קלות

לא חייב גריל כדי ליהנות מסטייק עסיסי. לצורך מתכון זה נשתמש בסטייק אנטריקוט במשקל כ-200 גרם. הצטיידו במחבת פסים כבדה ומאסיבית, ועדיף בעלת ציפוי נון סטיק. פזרו מעט שמן על המחבת (אפשר גם בתרסיס) וצרבו את הסטייק בהתאם לרמת העשייה האהובה עליכם. הוסיפו מלח, פלפל, פפריקה, מעט צ'ילי מתוק גרוס (לא חובה), והפכו את הסטייק. הגישו את הסטייק עם מעט עגבניות שרי, ואפשר להוסיף עלי טימין (אפשר כמובן לגוון בעשבי הטיבול על פי הטעם האישי, ובעיקר אם הם טריים!)  לקישוט.

אהבתם את המתכונים שלנו? מעולה! הכינו אותם ותיהנו מארוחה בשרית עם ערך קלורי נמוך, והשיגו את היעדים שלכם. אל תשכחו לאחסן את הבשר היטב, להפשיר רק פעם אחת, לנקז מנוזלים בעת ההפשרה ולהכין טרי טרי. כך תקבלו מנה מצוינת שתמלא אתכם בוויטמינים ומינרליים נחוצים, לצד כמות חלבון מצוינת שתיתן לכם הרבה אנרגיה. בתאבון!