תהליך גיוס תרומות הוא תהליך מורכב אותו יש לבצע באופן מבוקר ובאמצעות תוכנית סדורה. מה התהליך וכיצד תוכלו למנף את תהליך הגיוס לטובת הארגון החברתי שלכם? להלן המדריך המלא בנושא.

גיוס תרומות לארגון חברתי: עקרונות חשובים, רגע לפני שמתחילים

ניהול מערך של גיוס תרומות לארגון חברתי מחייב תוכנית סדורה המבוססת על הערכות קפדנית אותה נדרש לבצע לפני שמתחילים, וזאת בכדי להבטיח כי היעדים אותם הצבתם יצאו לפועל. ראשית כל, חשוב להבין כי כל גיוס כספים זקוק למטרה ועל כן גיבוש של מהות הגיוס מבחינת הצרכים שלכם והמטרות לשמן אתם פועלים הם חשובים מאין כמותם לצורך תהליך גיוס כספים מוצלח. בנוסף לכך, רצוי לקבוע יעד ריאלי אך גם גמיש. לא מעט עמותות מגלות כי בעקבות קמפיין מוצלח הן הצליחו לגייס יותר מכפי שציפו, אולם בכדי למנוע מפח נפש חשבו היטב על הסכום וקבעו אותו מראש. לאחר שגיבשתם את התוכנית שלכם, השלב הבא הוא לפנות לחברות מקצועיות שיכולות לתרום באופן ממשי לחשיפה, כמו חברת אטלס. מדובר בחברה המתמחה בתחום הפילנתרופי ולמעשה חושפת אתכם לאלפי מקורות מימון כאן בישראל וגם בעולם, באופן דיגיטלי ונגיש. דרך הפלטפורמה הזו תוכלו ליצור לעצמכם את המינוף לטובת גיוס תרומות, באופן שמשקף את הערכים ואת המטרות לשמן אתם מבצעים את תהליך הגיוס.

המדריך המלא לגיוס תרומות לארגונים חברתיים

קמפיין גיוס המונים

קמפיין גיוס המונים הפך בשנים האחרונות לאחת הדרכים הטובות ביותר לגייס כספים דרך הציבור. עם זאת, מאחר וישנם עשרות קמפיינים לגיוס המונים, הדרך שלכם להניב הצלחה הוא לבלוט. כיצד תעשו זאת? ובכן, ראשית כל נצלו את הפלטפורמות הדיגיטליות לטובת חשיפה. קידום העמוד של העמותה באינסטגרם/פייסבוק לחברים יכול להוביל לחשיפה גבוהה יותר. נוסף לכך, מומלץ לפנות לכלי התקשורת לטובת סיקור הקמפיין אך שימו לב כי בכדי לקבל סיקור, תצטרכו להביא "בשר". מה זאת אומרת? ובכן, סיפור מרגש של אחד ממקימי העמותה או אפילו אדם שהעמותה עוזרת לו במסגרת פעילות העמותה מהווים כלי חכם וחזק מאוד אל מול התקשורת שבהחלט יכולה לסייע לצורך קידום הקמפיין.

ערב התרמה

ערב התרמה בעבור העמותה הוא אירוע לכל דבר ועניין אותו נדרש לתכנן לפרטי פרטים. בחרו את הלוקיישן (בהתאם למספר המוזמנים) וכן חשבו על קונספט לערב – בין אם מדובר בזמר מצליח או סטנדאפיסט שיהיו האטרקציה המרכזית של הערב. נוסף לכך, הקפידו לתכנן את האירוע תוך שימת דגש על הדגשת החזון של הארגון שלכם וכן יצירת קשרים הדוקים עם תורמים שילוו את העמותה לאורך זמן. מאחר ומדובר בפרויקט בסדר גודל גדול במיוחד, רצוי להיוועץ עם חברה מקצועית המתמחה בתחום הכנסים והאירועים, לצורך יצירת ערב התרמה שיניב תוצאות.

גיוס באמצעות סרטון וידיאו

הפלטפורמות החברתיות ובראשן יוטיוב מהוות פלטפורמה מצוינת לצורך גיוס הכספים. הפיקו וערכו סרטון אותו תוכלו להעלות לרשתות החברתיות, ובאמצעותו לגייס את ההמונים לטובת גיוס הכספים – בהתאם למטרות אותן הגדרתם מראש, ועם מסר ברור וחד לגבי פעילות העמותה וניצול הכספים לטובת מטרות חברתיות. הסרטון שלכם צריך להיות קצר וקולע אך גם אינפורמטיבי. אל תשכחו להוסיף בתחתית הסרטון פרטי התקשרות, כך שתורמים יוכלו ליצור איתכם קשר ובהתאם לכך להוביל לגיוס כספים מוצלח.

לסיכום, באמצעות הטיפים אותם הצגנו לכם תוכלו לבצע גיוס כספים מוצלח. זכרו – תכנון מוקדם של יעדי הקמפיין לצד העברת מסרים בצורה מגוונת דרך חברות כמו אטלס, הרשתות החברתיות וערב התרמה יניב בעבורכם הצלחה כבירה.