הרשתות החברתיות הן אמצעי שיווקי הנפוץ בקרב עסקים מכל הגדלים והתחומים. אחת השאלות המרכזיות העומדות בפני משווקים היא האם להתמקד בשיווק אורגני, בשיווק ממומן או בשילוב של השניים. לא בטוחים מהם בדיוק ההבדלים? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בואו נבין מה זה אומר בכלל ומה היתרונות של כל אחת מהגישות. כמו כן, נדבר על איך לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר לעסק שלכם.
שיווק ממומן
מכירים את זה שאתם מחפשים ביטוי כלשהו בגוגל ועל התוצאות הראשונות כתוב ממומן? או שאתם נתקלים בפייסבוק או באינסטגרם בתוכן שכתוב עליו ממומן? על זה בדיוק אנחנו מדברים. שיווק ממומן ממקם את התוצאות בצורה שאינה טבעית, אלא בהתבסס על תשלום ששילמה החברה לרשת החברתית. שיטה זו מאפשרת לעסקים לפלח קהלים ספציפיים באמצעות מסרים מותאמים אישית באמצעות פורמטים שונים של מודעות כמו פוסטים ממומנים, באנרים ומודעות סרטון. שיווק ממומן מאפשר מיקוד מדויק על בסיס דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגות ופרמטרים נוספים.
יתרונות השיווק הממומן
- תפוצה מוגברת: שיווק ממומן מגדיל את טווח ההגעה של התוכן. בעזרתו עסקים יכולים להבטיח שהמסרים שלהם יגיעו לקהל גדול וממוקד יותר, ללא קשר למגבלות התפוצה האורגנית.
- תוצאות מהירות: אחד היתרונות העיקריים של שיווק ממומן הוא היכולת להשיג תוצאות מהירות. ניתן להשיק מודעות באופן מיידי ולהתחיל להשיג תנועה, לידים ומכירות תוך פרק זמן קצר.
- פילוח מתקדם: פלטפורמות שיווק ממומן מציעות אפשרויות מיקוד מתקדמות, המאפשרות לעסקים להגיע לפלחי שוק ספציפיים של הקהל שלהם. לדוגמה, חברות יכולות להשתמש בקידום ממומן בלינקדאין כדי למקד אנשי מקצוע בתעשיות מסוימות או בתפקידים מסוימים, ולהבטיח שהתוכן שלהם יגיע לקהל הרלוונטי ביותר.
- ביצועים מדידים: שיווק ממומן מספק ניתוח מפורט ומדדי ביצועים. עסקים יכולים לעקוב אחר הצלחת הקמפיינים שלהם בזמן אמת, מה שמאפשר לקבל החלטות מונחות נתונים ולבצע אופטימיזציה לאסטרטגיות השיווק.
שיווק אורגני
בשיווק אורגני הכוונה היא ליצור ולשתף תוכן ברשתות חברתיות באופן טבעי. גישה זו מסתמכת על תפוצה אורגנית של פוסטים, כלומר מספר האנשים שרואים את התוכן דרך הפיד, דרך שיתופים ודרך חיפושים. מה המטרה? לבנות קהל נאמן ומעורב על ידי מתן תוכן בעל ערך רלוונטי לעוקבים. זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקה ותוכן אינטראקטיבי כמו סקרים או שאלות ותשובות. גם אינטראקציה עם עוקבים באמצעות תגובות, הודעות ושיתופים הם חלק משיווק אורגני.

יתרונות השיווק האורגני
- עלות נמוכה יותר: זוהי השוואה קצת בעייתית. קידום ממומן בהחלט יעלה יותר בטווח הקצר, אבל זה לא בהכרח יהיה המצב בטווח הארוך. בכל מקרה, בשיווק אורגני עסקים לא צריכים להוציא כסף על מיקומי מודעות, מה שהופך אותו לאופציה מתאימה לסטארט-אפים ולעסקים קטנים עם תקציבי שיווק מוגבלים.
- אותנטיות ואמון: תוכן אורגני נוטה להיתפס בתור אותנטי ואמין יותר. עוקבים מעריכים אינטראקציות אמיתיות ותוכן מונחה ערך, מה שעוזר לבנות קהילה חזקה ונאמנה סביב המותג.
- תוצאות לטווח ארוך: ההשפעות של שיווק אורגני יכולות להיות ארוכות טווח. תוכן איכותי ממשיך למשוך קהלים ולערב אותם לאורך זמן, ותורם למודעות מתמשכת למותג ולנאמנות הלקוחות.
- מעורבות טובה יותר: שיעורי המעורבות הם בדרך כלל גבוהים יותר. זה קורה משום שמשתמשים מקיימים אינטראקציה עם התוכן מתוך עניין אמיתי.
איך לבחור בין שיווק אורגני לממומן?
לכל אחת מהשיטות יש יתרונות משל עצמה, ובפועל נהוג לשלב בין שתי האסטרטגיות. שיווק אורגני עוזר לבנות בסיס של אמון ומעורבות, ויוצר בסיס קהל נאמן. שיווק ממומן, לעומת זאת, יכול להגביר את טווח ההגעה וההשפעה של מאמצים אורגניים, ולהשיג תוצאות מהירות וממוקדות יותר.
לדוגמה, עסק עשוי להשתמש בשיווק אורגני כדי לשתף תוכן בעל ערך ולקיים אינטראקציה עם עוקבים, ולטפח תחושה של קהילה ואמון. במקביל, הוא ישתמש בשיווק ממומן כדי לקדם השקה של מוצר חדש או אירוע מיוחד, ולהבטיח שהמסר יגיע לקהל רחב יותר מעבר לעוקבים האורגניים שלו.
לסיכום
אחרי שהבנתם מה זה שיווק אורגני ומה זה שיווק ממומן, מגיע הרגע הקשה ביותר: הבחירה. בפועל אתם לא חייבים לבחור רק באחת מהאופציות. יותר מזה, לפעמים הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות זה לשלב בין שתיהן. קידום ממומן יעזור לכם בטווח הקצר, ואילו שיווק אורגני יתייחס יותר לטווח הארוך. נצלו את שתיהן כדי להרוויח עוקבים, לקבל חשיפה ולמשוך לקוחות חדשים שיתעניינו במוצר ובערך שאתם מספקים.